Nové logo a vizuální styl společnosti Alensa

Studie tvarosloví značky, rebranding, návrh nového loga, sloganu a jednotné firemní identity

 

O klientovi

Společnost Alensa prodává kontaktní čočky a jejich příslušenství ve dvaceti zemích evropské unie prostřednictvím třiceti vlastních internetových a jednoho kamenného obchodu.


O projektu

Původní vizuální styl této společnosti nenesl žádnou návaznost na daný obor. Bylo potřeba stanovit novou vizi a charakter společnosti. Nový jednotný styl Alensa identifikuje a vyjadřuje její hodnoty, které jsme si s klientem předem stanovili jako klíčové v budoucí komunikaci.

Duše značky Alensa je pečovatelská a jejím cílem je ochotně pomoci svým zákazníkům při výběru a zakoupení jejich produktů. Vizuální styl bere v potaz zřejmý požadavek na přehlednost, čistotu a eleganci. Design je vytvořen tak, aby navodil příjemnou a důvěryhodnou atmosféru kvalitní společnosti.


Geneze loga

 

Původní logo bylo pouze bezobsažným estetickým prvkem. Definoval jsem s klientem nový význam společnosti a v novém logu následně promítnul jeho výraz. Vzniknul tak čistý logotyp.

 
 

Alensa využívá ke svému prospěchu všechny časté chyby, které neustále opakuje konkurence. Porovnáme-li loga jak všech konkurenčních obchodů, tak i samotných výrobců kontaktních čoček, zjistíme, že se drtivá většina symbolicky odkazuje na tvar čočky (závorka, zaoblený tvar, vlnovka) nebo kruh.

Čistých typografických log se v tomto oboru nachází velmi málo, přitom se jedná o ty nejúspěšnější značky (např. Acuvue). Logo Alensa symbol také nepotřebuje, protože nese svůj charakter přímo v  graficky zpracovaném názvu.

Vizuální styl Alensy se proto vydává směrem jednoduchosti, který neobsahuje časté klišé v podobě přímého zobrazení čočky v logu. Díky tomu se logo stává výrazně nadčasovým.

Návaznost na čočky a jejich tvarosloví vykresluje zaoblení prostředního dříku písmene A v logu. Velký důraz je kladen na precizní typografii, která v sobě nese originální rysy i odkazy na optické zákony a lidský charakter. Nové logo Alensa vyjadřuje kvalitu a je připraveno reprezentovat tuto značku nejen po Evropě, ale i po celém světě.

 

Původní podoba loga (SK verze):

Nové logo po rebrandingu:


Výraz loga

 

Logo Alensa je založeno na čtyřech základních principech, které jsou pro tuto společnost charakteristické

 

Anatomie

Vizuální styl doprovází základní geometrické tvary spojené s lidským okem. Tím je zornička a zaoblení očního víčka.

Lidskost

Lidské tělo je asymetrické a logo Alensy to vyjadřuje také. Humanismus a elegance loga vyjadřuje duši pečovatele.

Tvarosloví

Kontrastní písmo loga a vizuálního stylu střídá slabé a tučné tvary, které symboluzují charakter kontaktních čoček.

Optika

Optické zákony jsou pro Alensu naprosto klíčové. Jak nejlépe projevit autenticitu loga, než přímo tvarem spojek a rozptylek?

 

 

Konstrukce a tvary loga

Logo Alensa je autentické, přátelské a lidské. Vyjadřuje obor kontaktních čoček přímo v sobě, bez použití podpůrných symbolů

 

1) Tvar čočky

Prodejce kontaktních čoček, který svým logem vyjadřuje, že do své práce dává maximum. Tvar čočky se stává DNA samotného loga i značky.

2) Spojka, rozptylka

Výrazné písmo každým svým slovem citlivě vyjadřuje charakter značky Alensa. Tvary základních optických čoček jsou ukryty přímo v logotypu.

3) Lidský charakter

Kontaktní čočky jsou určeny lidem a mají za úkol jim zkvalitnit život. Logo Alensy je živé a dynamické. Strohost přenechává konkurenci.


Barvy Alensa

 

Dominantní barvou je tmavě modrá, která dobře doprovází nabízené produkty i fotografie. Barevné akcenty pak oživují celkový vizuál

 

Barevná paleta je opět o krok napřed oproti konkurenci. Využívá sílu plných základních tónů modré „oceánové“ barvy a čtyři barvy napříč celým barevným spektrem. Díky tomu vizuální styl Alensy působí čistým a stabilním dojmem.

Každá barva má předem dané použití a účel. Tyto barvy jsou  definovány v grafickém manuálu v režimech CMYK, RGB, HTML a Pantone. V digitálních aplikacích se nachází jemný gradient, který simuluje efekt čirého skla.


 

Firemní písmo

Písmo Alensy je vysoce kvalitní a elegantní zároveň. Jeho výběr byl naprosto klíčovým. Autorem je renomované studio TypeTogether

 

Seznamte se, písmo se jmenuje Cora a jeho tvůrcem je renomovaná písmařská dílna TypeTogether. Tento humanistický grotesk (bezpatkové písmos lidským charakterem) získal zlatou medaili v soutěži Granshan 2008 v kategorii textového písma.

Cora má rozsáhlou znakovou sadu podporující celou řadu latinskýh jazyků a je optimalizováno jak pro tisk, tak i web (viz třeba Typekit.com). Věřím, že právě toto pečlivě zvolené písmo bude velkým pomocníkem pro tuto značku.


 

Ikony a piktogramy

Vektorové ilustrace jsou čisté a vzdušné. Pro ikony a piktogramy je použita jednoduchá stylizace

 

Textové plochy

 

Charakteristickým a originálním prvkem vizuálního stylu je kruhový tvar, který zasahuje do cca    celkové plochy formátu

 
alensa_billboard.png
alensa_CLV.png
 
 

Webdesign

Navržené logo, kombinace písem, barvy a tvary musí dobře fungovat i na webu

 
 
 

Sociální sítě

Každý příspěvek na facebooku může vyjadřovat vizuál společnosti Alensa a budovat tak důvěryhodnost této značky

 
 
 

Život značky

Logo Alensa je vytvořeno tak, aby obstálo v široké řadě aplikací od razítka až po velkoplošnou reklamu

 
alensa_aplikace_magazin.png

Vyjádření spokojeného klienta

 

„Při spolupráci s panem Chlebusem jsme se naučili pohlížet na design z úplně jiné perspektivy. Našim původním cílem bylo vytvoření nového loga a případná úprava barev stávajícího webu. Výsledkem byla ovšem nová a pro naše zákazníky velmi logická vizuální identita procházející napříč celým webem, která zřetelně vyjadřuje charakter naší firmy. Před samotným vývojem nám pan Chlebus položit řadu otázek, které vyvolaly uvnitř firmy hodnotné diskuze. Díky nim jsme došli k definici směru, kterým bychom se v komunikaci se zákazníky měli ubírat.“

Ing. Radek Hejl
spolumajitel společnosti ALENSA s.r.o.

 

 

Potřebujete také nové logo a originální vizuální identitu?

 

Každý nadějný projekt si zaslouží úvodní konzultaci zdarma.
Bydlím v Brně a pracuji na volné noze.


Podívejte se na další realizované projekty